BA (Hons) Pengiklanan dan Komunikasi Pemasaran Digital 3+0 dengan kerjasama Universiti Greenwich, UK

ID Kursus
(R3/0415/6/0044)(08/29)(A10439)
Kampus
Kolej SEGi Kuala Lumpur
Peringkat Pengajian
Ijazah Sarjana Muda
Institusi Penganugerahan
Universiti Greenwich, UK

Ijazah yang merangsang ini direka untuk membangunkan keupayaan anda untuk mengenal pasti arah aliran, memahami tingkah laku pengguna, dan mencipta kempen yang menarik perhatian. Modul mengenai cerapan pelanggan, pengurusan jenama dan media sosial memfokuskan pada pengetahuan sebenar, manakala taklimat daripada Institut Pemasaran Langsung dan Digital serta organisasi lain memberi anda pengalaman praktikal.

Kelebihan dan faedah utama Pengiklanan Greenwich BA (Hons) dan Komunikasi Pemasaran Digital:

Gabungan ketat teori pemasaran yang mantap dan amalan digital pengiklanan yang canggih
Subjek pemasaran kami mendapat kedudukan tertinggi di London secara keseluruhan (Panduan Universiti Lengkap 2019)
Ijazah ini diiktiraf oleh Chartered Institute of Marketing (CIM) dan Chartered Institute of Data and Marketing (IDM)
Menawarkan pengecualian daripada peperiksaan CIM dan IDM
Salah satu ijazah pertama seumpamanya di UK, dan unik di Malaysia

Dapatkan maklumat lanjut dengan memuat turun risalah atau memohon di bawah!

Syarat kemasukan

UEC dengan 5 kredit
STPM dengan Gred C dalam 2 mata pelajaran (untuk Perakaunan dan Kewangan, memerlukan Gred C+ dalam 2 mata pelajaran)
A-Level dengan lulus dalam 2 mata pelajaran
Matrikulasi / Asasi atau setaraf
SAM / AUSMAT dengan min ATAR 60
SKM Berkaitan Tahap 5
Diploma Berkaitan
MQA-APEL T6

Keperluan Tambahan

Kepujian dalam Matematik pada SPM / O-Level atau setaraf dan min CGPA 2.50

Struktur program dan modul

Tahun 1

Prinsip dan Amalan Pemasaran (Bahagian 1)
Pengenalan kepada Pengiklanan
Pengenalan kepada Pemasaran Digital
Pembangunan Profesional Peribadi 1
Prinsip dan Amalan Pemasaran (Bahagian 2)
Aspek Kewangan Pemasaran / PR
Pemasaran Kandungan Kreatif
Pengurusan Jenama
Tamadun Islam dan Tamadun Asia (TITAS) / MPU3143 Bahasa Melayu Komunikasi 2
Hubungan Etnik / Pengajian Malaysia 3
MPU3213 Bahasa Kebangsaan A

Tahun 2

Wawasan & Penyelidikan Pelanggan (Bahagian 1)
Pembangunan Peribadi & Profesional 2
Perancangan dan Pembelian Media
Pengurusan Pemasaran Global
Wawasan & Penyelidikan Pelanggan (Bahagian 2)
Kaedah Penyelidikan
Pengurusan Kempen Pengiklanan
Pengurusan Komunikasi Pemasaran Bersepadu
Statistik untuk Pengurus

Tahun 3

Pemasaran Langsung, Interaktif dan Digital (Bahagian 1)
Disertasi (Bahagian 1)
Pemasaran Internet
Isu Kontemporari dalam Pemasaran
Pemasaran Langsung, Interaktif dan Digital (Bahagian 2)
Disertasi (Bahagian 2)
Media Sosial dan Analitis
Komunikasi Strategik

Bantuan Kewangan / Pembiayaan

PTPTN
KWSP
HRDF
Ansuran Bulanan SEGi
Bayaran Permulaan yang Rendah

Peluang kerjaya

Sebagai graduan dari bidang pemasaran, anda boleh menyumbang kepakaran anda dalam: pengurusan jualan, pengiklanan, perundingan dan penyelidikan pemasaran dan perunding penjenamaan.

Maklumat mengenai Akreditasi

Tarikh Pengambilan & Orientasi

Tahun 1-3 Pengambilan
14/1/2025
26/5/2025
15/9/2025
Tarikh Orientasi
13/1/2025
24/5/2025
13/9/2025
Tahun 2 Pengambilan
Tarikh Orientasi